Івано-Франківська районна військова адміністрація
Івано-Франківська область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Алгоритм дій у разі порушення права на отримання інформації чи послуг державною мовою

Дата: 14.02.2023 15:27
Кількість переглядів: 152

Фото без описуОстаннім часом в мережі інтернет дедалі частіше з’являється інформація про інциденти на мовному ґрунті. Йдеться здебільшого про порушення прав українців на отримання інформації та послуг державною мовою роботодавцями, освітянами, представниками сфери обслуговування, у транспорті. Повідомлення від громадян про порушення мовного Закону продовжують надходити і на адресу Секретаріату Уповноваженого.

Тож як діяти, якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене?

  • Спробувати владнати ситуацію на місці та попросити надавача інформації чи послуг (працівника магазину, роботодавця, викладача, водія транспортного засобу) дотримуватися Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.

  • У разі відмови, звернутись до керівництва порушника/закладу (адміністратора, ректора, іншої особи, відповідальної за захист державної мови) або на "гарячу лінію" установи, повідомити про порушення.

  • У разі відмови забезпечити надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови, обставини і докази порушення (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо), час та місце порушення, а також зібрати якомога повніші дані суб'єкта господарювання (ПІБ, точний час, місце порушення, контакти суб'єкта тощо).

  • Подати скаргу до Уповноваженого заповнивши відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/ або надіслати листа на електронну адресу  lyst@mova-ombudsman.gov.ua

  • У скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Рекомендуємо також додати докази на підтвердження.

Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.

Скаргу можна подати Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення порушення.

mova-ombudsman.gov.ua


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь