Ukraine Recovery Conference: Олександр Кубраков презентував план «виживання» інфраструктури України
Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков презентував міжнародним партнерам та представникам бізнесу візію відновлення зруйнованої агресором інфраструктури України.
«Україна має вистояти у війні, а для цього має вистояти наша економіка і наші люди. Зараз наш бюджет майже 100% спрямовується на військові потреби та на соціальні виплати. І щомісяця ми маємо дефіцит на рівні 5 мільярдів доларів. Збитки ж від руйнувань інфраструктури уже сягають 95 млрд доларів.
Зараз наш головний пріоритет – проекти, які буквально допоможуть вижити та перемогти. За останні три місяці ми відкрили рух 43 тимчасовими переправами, відновили рух 13 залізничними мостами і переправами, розчистили понад тисячу кілометрів доріг.
Завдяки зусиллям держави та бізнесу уже вдалося наростити вантажоперевезення в дунайських портах в майже 4 рази. Розбудовуємо логістику на західних кордонах і вже можемо говорити про зростання вантажопотоку на автомобільних пунктах пропуску в 2,6 раза.
Ми потребуємо фінансової підтримки в реалізації саме таких першочергових, нагальних проектів. Розраховуємо, що Міжнародна конференція з питань відновлення України допоможе їх залучити, а також стане трампліном для довгострокової системної роботи з дружніми країнами та інвесторами», – заявив Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
Відкритість та прозорість
Міністр інфраструктури розповів про роботу Уряду та міжнародних партнерів щодо електронної системи управління відбудовою для попередження корупційних ризиків на всіх етапах інфраструктурного проекту.
Стратегічні цілі
План відбудови визначає стратегічні цілі післявоєнної відбудови, серед яких повноцінна відбудова всієї інфраструктури, інтеграція української транспортної мережі в мережу ЄС та гармонізація правових та організаційних аспектів функціонування транспортної сфери України.
Зокрема, передбачається:
- відбудова та нове будівництво 51,2 тис. км автодоріг;
- будівництво понад 1,4 тис. мостів (із урахуванням стандартів НАТО);
- закупівля, ремонт і модернізація понад 7 тис. одиниць залізничного рухомого складу;
- реконструкція/будівництво 5 нових аеропортів;
- модернізація 3 портів на Дунаї.
З початку повномасштабної агресії росії 24 лютого транспортна інфраструктура стала однією з головних мішеней окупантів. На сьогодні прямі задокументовані збитки української інфраструктури сягають 95 млрд доларів.
Було зруйновано або пошкоджено 24 700 км автодоріг, 309 мостів, 6 500 км залізничних колій пошкоджено або окуповано, 12 цивільних аеропортів та аеродромних комплексів. Окрім цього, заблоковано усі морські порти України, через які до початку повномасштабної агресії проходило 80-90% українського експорту продовольства.